YOSHIKAZU SASAKI PERSONAL IDENTITY DESIGN

MR. YOSHIKAZU SASAKI Personal Identity Design

Personal Mark Original Print Hologram Version

Concept

佐々木喜一氏 パーソナルマーク コンセプト

喜びの奇跡
あなたのパーソナルマークは、 あなたの姓名、佐々木喜一の「喜」 からシンボライズしている。 それは目には見えない、あなたに 内在する喜びの貌、 それが あなたの内なる肖像、 パーソナル マークなのである。 喜びの貌とは、人類の喜びの印、 マークであり、人類の喜びの 標識、サインでもあるのだ。ゆえに、 あなたが人類の喜びの 象徴なのである。 そして、あなたの 存在そのものが、人類の、 生きとし生きる物の喜びそのもの なのである。あなたを、あなたの パーソナルマークを見るだけで、人々を、 子ども達を、喜びの境地へ 昇華させるという奇跡を、あなたが 自らのパーソナルマークと 対峙した、今、この瞬間から起こし 続けていくのである。
Prof. 稲吉紘実

The Miracle of Joy
Your Personal Mark’s symbol comes from the char- acter “喜 (Joy)” in your name. It is an invisible form of joy within; it is your inner portrait, which has been brought to life as your Personal Mark. The form of joy is a symbol of hu- manity’s joy; it is a Personal Mark, and a sign of humanity’s joy. Therefore, you yourself are humanity’s joy. Your existence it- self invokes joy for all mankind and joy for all living things. From the moment you interface with your own Personal Mark, mir- acles of joy keep occurring, and people, including children, are elevated to the state of joy just by looking at you and your Personal Mark.
Prof. Hiromi Inayoshi

Stationery



Letterhead
Envelope
Visiting Card



Holographic Foil Stamping

デザイン、マークは芸術へ昇華する。 The Personal Mark shall elevate design to Art.

YOSHIKAZU SASAKI PERSONAL MARK             JAPANESE LACQUER TREASURE         佐々木喜一パーソナルマーク 漆蒔絵宝物

宝物上蓋
パーソナルマーク 金高蒔絵喜紋

Treasure Chest Top Lid
Personal Mark
Gold powder embossed taka-maki-e with “喜” crest

金高蒔絵  喜紋入黒漆蝋色 甲盛納箱 400x500x70mm

Gold powder embossed taka-maki-e with “喜” crest on black roiro lacquered round top chest box

Treasure of Modern Times

現代の宝物。
正倉院の宝物を、現代に再創造する。 それも、これまでにはない概念、個人のマークを デザインするという、そして、さらに芸術、 宝物までへと昇華させる。 その創造の概念 こそ、真の芸術そのものなのである。
佐々木喜一氏のパーソナルマーク、 漆蒔絵宝物は、日本の伝統技術である漆工芸 技法で創作している。日本の漆の歴史は 九千年前の縄文時代に遡り、漆は朽ちることの ない永遠の美と命を作品に与えている。
宝物の上蓋にデザインしたパーソナル マークは漆黒の空間に、金蒔絵を施し、マーク そのものを宝物の象徴として際立たせた。

To reproduce the Shosoin Treasures, the ultimate treasures in these modern times, with a concept that never before existed, which is to design a Personal Mark and ele- vate that to the sublime Art and Treasure… Such a creative concept is a true work of Art itself.
Mr. Yoshikazu Sasaki’s Personal Mark, a lacquerwork, is created with Japanese traditional lacquer art and decorative techniques called urushi maki-e. The history of Japanese lacquer painting goes back nine thousand years to the Jomon period, giving this work an eternal life and timeless beauty.
The Personal Mark designed on the upper lid, on the jet-black lacquer-painted space, is decorated with gold powder (maki-e), and is accentuated as the symbol of this treasure.

Personal Mark as Work of Art

芸術としてのパーソナルマーク。
宝物の上蓋を開けると、そこには漆と螺鈿 により緻密に装飾化され、美術作品、芸術として 昇華したパーソナルマークが現れる。

As you open the upper lid of the treasure, a Personal Mark elevated to a work of Art emerges, decorated with lacquerwork and intricate mother-of-pearl inlays.

The Eternal Treasure: The Personal Mark

永遠の宝物、パーソナルマーク。
佐々木喜一氏のパーソナルマーク 「喜びの奇跡」、漆蒔絵宝物は、漆と螺鈿により、 九千年の命が与えられた。そして、それは全て 自然の賜物で、デザインに忠実に、日本の伝統 技法で塗り、鏤め、磨かれている。元なる ものは木と、木の樹液と貝殻である。たとえそれが 朽ちたとしても、真の芸術作品は自然を穢す 事はない、ただこの地球と一体になるだけである。

Yoshikazu Sasaki’s Personal Mark “Miracle of Joy”is given a life of nine thousand years by Japanese lacquer art and deco- rative techniques (urushi maki-e). All materials come from gifts of nature, painted with traditional Japanese lacquer art techniques, inlaid and polished faithfully following my design. The sources of materials are wood, tree sap, and seashells. Even if the work eventually decays, a real work of art would nev- er damage nature; instead, it just becomes one with this earth.

青貝喜紋入黒漆蝋色飾板 257x364x15mm
Black roiro lacquered wall panel with blue-shell “喜” crest

切青貝喜紋黒漆蝋色壁飾板 800x1100x6mm

Thin blue seashell “喜” crest on black roiro lacquered wall panel

Yoshikazu Sasaki
Personal Identity Design

Creative Direction Hiromi Inayoshi
Art Direction Hiromi Inayoshi
Design Hiromi Inayoshi

Japanese Lacquer (Urushi Maki-e) Art
Art Direction Hiromi Inayoshi
Design Hiromi Inayoshi
Lacquerwork Supervision Takahiko Sato SATO KIYOMATSU SHOTEN CO., LTD.
Photography Takashi Sekiguchi
Retouching Mio Kawano
Produced by Hiromi Inayoshi Hiroko Kawahara
Client Yoshikazu Sasaki