AFTERWORD

レオナルド・ダ・ヴィンチは、見たままの モナ・リザ、対象を描く。私は目には見えない 対象のIdentityを描き、デザインする。 目には見えない無から有を生みだし、美的創造 すること、それこそがデザイナー、芸術家 としての、究極の使命であると私は思っている。 故に、このHIROMI INAYOSHI CI DESIGN Vol.1 は、その目には見えない対象、企業・団体・ 個人のIdentityを描き、デザインした美的 創造の結晶なのである。そして、この作品集に 関わって頂いた、全てのクリエイター、関係 各位、全員に大いなる感謝と称賛を贈りたい。 何故ならこの作品集は、私の作品集と いうことだけではなく、全員で創作した作品、 作品集なのだから。
この作品集、 HIROMI INAYOSHI CI DESIGN Vol.1を 今は亡き
深野泰亮、 ジャン・ミシェル・フォロン、 亀倉雄策、 ミルトン・グレイサー、 そして、 父と母に捧げる。

Leonardo da Vinci drew the portrait of  Mona Lisa as a visible object. What I do is design and draw the invisible identity. Creating something out of nothing and real- izing its aesthetic beauty from an invisible state is ultimately what designers and artists are meant to do. Therefore, HIROMI INAYOSHI CI DESIGN Vol.1 is a fruit of cre- ativity in the aesthetic visualization of such invisible identities that are designed for corporations, organizations, and individu- als. I would like to express my sincere grati- tude and praise to all creators and every- one who was involved in the process of mak- ing this publication, as it features not only my work but the collective works of all.
I would like to dedicate HIROMI INAYOSHI CI DESIGN Vol.1 to the late
Taisuke Fukano, Jean-Michel Folon, Yusaku Kamekura, Milton Glaser, and lastly, my father and mother.